Informatie over deze studierichting
Wat is het doel van deze richting?
Onthaal, organisatie en sales is een praktische studierichting in de
arbeidsmarktfinaliteit. Ze biedt je inzicht in de werking van ondernemingen.
Je ontwikkelt competenties met betrekking tot onthaal- en verkoopactiviteiten.
Je verwerft communicatieve en sociale vaardigheden die essentieel zijn om op
een professionele manier met bezoekers en klanten te communiceren. Daarnaast
verwerf ook digitale competenties vermits de goederen-,
documenten-en informatiestroom in sterke mate gedigitaliseerd zijn.

Wanneer is deze richting iets voor jou?
Je bent bereid om je sociale en communicatieve vaardigheden in
te zetten in functie van het klantgericht handelen;
Je bent bereid om basisvaardigheden Duits, Engels en Frans
te verwerven met het oog op het klantgericht handelen;
Je bent bereid je te verdiepen in productkennis in functie van
het klantgericht handelen;
Je bent bereid om een aantal ondersteunende taken zoals
aanvullen, onderhoud van de winkelruimte en presenteren uit te voeren;
Je bent bereid om een beperkt aantal administratieve taken uit te voeren;
Je hebt interesse in functionele ICT-vaardigheden.
Welke lessen krijg je in deze studierichting?

Welke mogelijkheden heb je na de derde graad?
Na de derde graad kan je aan de slag als winkelverkoper of als administratief
medewerker onthaal. Deze beroepskwalificaties heb je dan immers behaald.
Je kan ook kiezen om verder te studeren. Je kan kiezen voor een:
Se-n-Se-opleiding, waar je één of meerdere extra beroepskwalificaties
kan behalen die je extra kansen op de arbeidsmarkt bieden,
bijvoorbeeld commercieel assistent of klantcontactmedewerker;
graduaatsopleiding.
